15.8.2011

אולי גם מרי פופינס תגיע – העפיפוניאדה ה-27 במוזיאון ישראל - אירועי קיץ 2012 לבילוי עם הילדים




העפיפוניאדה ה-27 במוזיאון ישראל
21 באוגוסט 2012 | 10:00-191:00

זוכרים את כל תושבי סמטת הדובדבנים, יוצאים לרחוב כדי לחגוג את השינוי במזג האוויר בחגיגה שכונתית של הטסת עפיפונים? זוכרים את המוני העפיפונים הצבעוניים צובעים את השמיים? ואת ההתרגשות שכמעט מונעת מהחוגגים לשים לב לכך שמרי פופינס מנצלת את השינוי בכיוון הרוח ואת אווירת הקסם שאחזה בכולם, כדי לפתוח את המטריה, לרחף באוויר ולטוס לה למקום אחר? ואיך ליבם של הבנקאים הקשוחים, שההתגברות על משבר האמון של לקוחותיהם עוד ייקח זמן רב, התרכך למראה העפיפונים הססגוניים?

לצד תערוכת "זו לא אשה, זה גבר - מראות מתיאטרון הקאבוקי" גם אתם מוזמנים לבוא ולשמח את הלב בחגיגה של הנאה וצבע. גם השנה, חוגגים אוהבי העפיפונים את העפיפוניאדה במוזיאון ישראל. מפגש ססגוני של מקצועני העפיפונים עם החובבים. זהו אירוע מרגש, הצובע את שמי המוזיאון בשלל צבעים ומרגש את בני כל הגילאים ומומחים מתחומים מקצועיים מגוונים: מעצבי עפיפונים, מעצבים מכל התחומים, אדריכלים, ממציאים, מדענים, מהנדסי אירודינמיקה, מנהלים בעסקים ובתעשייה, מורים לאמנות ויצירה... וסתם "פריקים" של עפיפונים, שבאים ליצור ולהעיף.

עפיפוניאדה - צילום ברק אהרון
בתכנית:
סדנאות לבניית עפיפונים (בתשלום)
עידכונים מפסטיבלי עפיפונאים בעולם בסיפורים ותמונות. מפגשים עם אלופי העפיפונים בישראל
הפנינג של הפרחת עפיפונים ובובות ענק.


חבר'ה, עפיפון זה לא צחוק:
העפיפונים הראשונים הומצאו כנראה בסין לפני כשלושת אלפים שנה, תוך ניצול החומרים הזמינים: ענפי במבוק, בדי משי וחוטים חזקים. בעזרת אלה, יצרו הסינים משחק קסום. במקביל, שימשו העפיפונים ליישומים "רציניים" יותר:
הטסת אנשים - (לורנס הרגרייב בשנת 1894)
גרירת רפסודות על פני המים (בדומה לגלשני הרוח של היום)
הטסת אמצעי תצפית לגובה רב
הטלת חמרי נפץ מעבר לקווי ההגנה של האויב
אימון לשימוש בנשק נגד מטוסים – ע"י ירי על עפיפונים
• ביצוע מחקרים בנושא ארקה ומניעת נזקי ברקים
כמו בתחום האסתטיקה והשעשוע, גם בתחומים הטכנולוגיים, רק השמיים הם הגבול.

בקיצור, בואו לראות, להתרגש וליהנות. הזמנת כרטיסים באתר מוזיאון ישראל.
ואם אתם רוצים לתפוס השראה ולבנות משהו חדש עד האירוע, הנה כמה עפיפונים יצירתיים המהווים אילוסטרציה לשיר Kites Are Fun. להנאתכם.


ואם אתם מחפשים איך לבלות את חופשת הקיץ עם הילדים, למה שלא תתחילו כבר השבוע בפסטיבל הבינלאומי השלישי של פסלים חיים ברחובות? ובשבוע הבא, בפסטיבל הבינלאומי לציורי מדרכות תלת-מימדיים ברמת השרון? אין ספק, מחכה לנו קיץ ססגוני ויצירתי.

שלכם,
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן