5.3.2012

טוסקה של פוצ'יני – בית האופרה המלכותי קובנט גארדן – אצלנו בקולנוע | TOSCA

במהלך חודש מרץ 2012 תוקרן על מסכי הקולנוע בישראל האופרה טוסקה בהפקת בית האופרה המלכותי קובנט גארדן מלונדון. טוסקה, בבימויו של ג'ונתן קנט, פותחת סדרת הפקות של אופרה בקולנוע, ותוקרן בקולנוע גת בתל-אביב (16 במרץ 2012, 12:00), ביס פלאנט בלב המפרץ (16 במרץ 2012, 12:00) ובקולנוע רב חן בירושלים (21 במרץ 2012, 19:00). בכך, מצטרפת ישראל לגרמניה, צרפת, הונגריה, ספרד איטליה, רומניה, ארה"ב, אוסטרליה ועוד מדינות רבות בהן מוקרנת הסדרה היוקרתית. במסגרת הסדרה יוקרנו גם, רומיאו ויוליה (בלט), ריגולטו, פאוסט, מאדאם באטרפליי (בתלת-מימד) ועוד. כמה מההפקות, ניתן יהיה לראות בהקרנה ישירה. 

בעיני, ההפקה הקולנועית מעצימה את חווית הצפייה באופרה. היא מאפשרת לנו לחדור ממש לתוך העלילה, להתקרב אל הסולנים ולראות כל העוויה קטנטונת בפניהם. הקולנוע מוסיף רובד עשיר ביכולת האבחנה בדקויות שבין הדמויות הדרמטיות המגולמות על הבמה, לבין האישיות של הסולנים כאמני במה המייחלים למחיאות כפיים ומזילים דמעה נסתרת לקול תשואות הקהל. ההקרנה באיכות מעולה, עם סאונד שגורם לשכוח שאתם בקולנוע. תמצאו את עצמכם מוחאים כפיים יחד עם הקהל העצום שבקובנט גארדן. ולכל זה יש להוסיף את התרגום לעברית של ישראל אובל, המאפשר לצופים להבין כל מילה בעלילה וליהנות מהחוויה המלאה.


"טוסקה היא מלודרמה! יש בה הכל: אהבה, תשוקה, בגידה, פולחן, רצח והוצאה להורג. וכל זה במוסיקה שחודרת לנשמה ומקסימה בעת ובעונה אחת" אומר המנצח אנטוניו פאפאנו, בתכנית Essential Tosca בערוץ BBC2 ומוסיף: "אחד מסימני ההיכר המובהקים של פוצ'יני הוא האפיון המוסיקלי של מקום ההתרחשות. ב"לה בוהם" המסך נפתח ואנחנו בפריז. ב"מאדאם בטרפליי" ביפן, וכאן ב"טוסקה" בלב איטליה. רומא ביום מיוחד: ה-17 ביוני 1800. באותו יום נודע לאיטלקים שהצרפתים הוכרעו בקרב מארנגו. מידע, שמתברר כבלתי נכון בהמשך, ותוצאותיו הרות גורל לכל גיבורי האופרה. כל מערכה מתרחשת באתר רומאי אחר. כנסיה, ארמון ובית כלא. כל אחד מהאתרים מסמן מוקד כוח: דת, שלטון ועריצות. האופרה נפתחת בסדרת אקורדים עזים המייצגים את כוחו הזדוני של ראש המשטרה, סקרפיה ואת שלטון הדיכוי ברומא. בה בעת נשמעים גם צלילי פעמוני כנסיה, המייצגים את רומא המלכותית. הכניסה של הצייר קוורדוסי מלווה במוסיקה גאה ההופכת למוסיקת האוהבים המבשרת את בואה של טוסקה. ברגע שהיא על הבמה משתלב העידון בקולה יחד עם אמונה דתית ואהבה ארצית. מעולם של תמימות ואהבה בתחילת האופרה, פוצ'יני סוחף אותנו לעולם אכזר קשה ומרתק. חוויה מרתקת עבורנו על הבמה... אנו מקווים שכזו תהיה גם החוויה שלכם, הצופים" מסכם פאפאנו. 


הבימוי הדרמטי והביצוע הפנומנאלי של הסולנים/שחקנים מן השורה הראשונה בעולם, יוצרים דראמה מסעירה ומרגשת עד דמעות. למרות שסופה של הדרמה ידוע מראש, נשמר המתח עד הרגע האחרון, בתקווה בלתי מוסברת שאולי רק הפעם, יישאר קוורדוסי בחיים. הרשע השלטוני, כנושא רלוונטי גם בימינו, נמהל במערבולת מסחררת של תשוקה ואהבה. הפקתו המוקפדת עד לפרטי פרטים של ג'ונתן קנט, שואבת את השראתה מרומא בשנת 1800 - אכזרית ורומנטית. פוליטיקה, כוחנות וחשדנות המוצאים ביטוי בימתי יפהפה בעיצוביו העשירים של פול בראון. טכסי פולחן מרהיבים בכנסיה, אפלולית קודרת של חדר חקירות המצפין תא עינויים נסתר ואופטימיות שווא באור שחר מפציע ברומא – משמשים רקע להבלטת אהבתה הגדולה של הדיווה היפה טוסקה, האידיאליזם של מאהבה, קוורדוסי, והאובססיביות ההרסנית של מפקד המשטרה, חורש המזימות, סקרפיה. דרמה, תשוקה ומוסיקה נפלאה הם שיצרו מ"טוסקה" מאת פוצ'יני, את אחת האופרות הגדולות בכל הזמנים.  


כרטיסים: 90 ₪ - 130 ₪  משרד כרטיסים אבנטים: בטלפון   9066* 

אתר הפרוייקט: www.royalopera.co.il

מנצח:  אנטוניו פפאנו     
במאי: ג'ונתן קנט                    
במאי מחדש: דנקן מקפרלנד             
עיצוב: פול בראון                
תאורה: מארק הנדרסון                 
מקהלת האופרה המלכותית
מנצח: רנאטו בלסדונה               
תזמורת האופרה המלכותית
במוי למסך: רובין לו                               

המשתתפים:
פלוריה טוסקה, זמרת ידועה, אנג'לה גיאורגיו  
ספולטה, סוכן משטרתי, יוברט פרנסיס   
מריו קוורדוסי, צייר, רפוליקני, יונאס קאופמן    
שיארונה, שוטר, ז'נג ז'ונג ז'ו      
הברון סקרפיה, ראש המשטרה, ברין טרפל   
שמש הכנסיה,   ג'רמי וייט         
צ'זארה אנג'לוטי, אסיר פוליטי, לוקאס יאקובסקי 
רועה צאן, ויליאם פיין 
סוהר, ג'והן מוריסי  


לכתבה על Twin Spirits בהפקת קובנט גארדן - הקליקו כאן
לכתבה על כרמן בהפקת קובנט גארדן - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן